در حالی که زندگی داشت به خوبی خوشی پیش می رفت، یک دفعه نیاز به ایمیل پیدا کردید و متوجه شدید که یادتون رفته آدرسش چیه؟ بعدش هم از خودتون پرسیدید “ایمیل من کجاست؟” “آدرس ایمیل من چیه؟”

خب این اتفاق برای همه رخ داده، پس بیاین ببینیم چه راهکاری برای پیدا کردن آدرس ایمیل و یا پسورد فراموش شده اش دارید.

 

آدرس ایمیل من در سرویس های eMail چیست؟

اگر پست الکترونیکی شما در سرویس دهنده هایی مثل Gmail, Hotmail, Yahoo Mail هست باید به این شکل عمل کنید.

آدرس ایمیل رو فراموش کردم

اینجا در مورد Gmail صحبت می کنیم که بیش از ۸۰% ایمیل ها رو میزبانی می کنه. باقی سرویس دهنده ها هم از روندی کاملا مشابه استفاده می کنند.

در ابتدا وارد این لینک بشید.

بعد از ورود، می تونید ببینید که آیا مرورگر شما آدرس ایمیلتون رو ذخیره کرده یا خیر؟

ایمیل من

اگر به مانند آدرس ایمیل من، آدرس ایمیل شما نوشته شده بود که مشکل شما حل شده. به راحتی می تونین وارد ایمیلتون بشید.

اما اگر نه، مطمئن بشید که با مرورگری وارد شدید که قبلا با اون ثبت نام یا Login کردین. (به این دلیل که احتمال داره اطلاعات شما ذخیره شده باشه)

اگر ایمیل دارید اما پسورد یا نام پست الکترونیکی رو فراموش کردین خب، بریم به مرحله بعد…

اگر آدرس شما ذخیره نبود، به شکل زیر عمل کنید.

در این صورت بر روی دکمه که نوشته Forgot Email کلیک کنید.

فراموشی رمز عبور ایمیل

در قدم بعدی باید شماره موبایلی که وارد کردین رو وارد کنید.

در ایمیلتون (اگر یادتون هست) یا شماره موبایل رو وارد کنید.

موبایل بدون ۰ اول وارد بشه. مانند تصویر زیر:

پست الکتورنیکی من

در ادامه اسم و فامیلتون رو وارد کنید.

در مرحله بعد هم گزینه Send رو بزنید تا پیامک به گوشی همراه شما ارسال بشه.

کد ارسالی رو وارد کنید و تا ایمیل ثبت شده با شماره و اسم شما برای شما نشون داده بشه تا بهش دسترسی داشته باشید.

 

در این رابطه: آموزش ثبت سایت در گوگل – اگر سایت دارید و میخواین اون رو در گوگل به همه نشون بدین این مطلب رو بخونید. اگر سایت ندارید نیم نگاهی به سایت ساز فوق آسون مانا داشته باشید و در ۶ دقیقه سایتتون رو بسازید.

 

من آدرس ایمیل ندارم. چطور آدرس ایمیل بسازم؟

وارد این لینک بشید.

دسترسی به آدرس ایمیل

مشخصات زیر رو پر کنید. شماره رو بدون ۰ اول و با مشخصات ایران پر تکمیل کنید.

شماره همراه رو با دقت وارد کنید چون هم کد تاییدیه برای شما ارسال میشه – هم اگر رمز عبور ایمیل رو فراموش کردید، از این طریق اون رو بازگردانی می کنید.

درج شماره همراه در ادرس ایمیل

کد تاییدیه ارسالی رو وارد کنید و وارد ایمیلتون بشید.

لینک های مرتبط با دیگر سرویس دهندگان ایمیل

Hotmail

Yahoo Mail

در هاست ایمیل؛ آدرس ایمیل من چیست؟

اگر هاست یا هاست ایمیل دارید، باید ابتدا اکانت ایمیل در هاستتان ایجاد نمایید و سپس جهت دسترسی به پنل ایمیل  آدرس زیر رو وارد کنید. (در اغلب کنترل پنل ها از طریق آدرس زیر می توانید به ایمیل ها دسترسی داشته باشید)

/Http://Domain.Com/Webmail

به جای Domain.Com آدرس دامنه خودتون رو وارد کنید. مثلا اگر دامنه شما Iranserver.com هست وارد کنید /Iranserver.Com/Webmail

یا می تونید با وارد کردن پورت ۸۳۸۳ بعد از آدرس سایتتون وارد ایمیل بشید.

Http://Domain.Com:8383

در مرحله بعد یوزرنیم و پسورد خودتون رو وارد کنید و وارد وب میل هاستتون بشید.

در کنترل پنل cpanel شما برای ورود می تونید از قسمت Email Accounts وارد بشید.

آدرس ایمیل من کحاست

 

 منبع: آدرس ایمیل من

برای مطالعه: اسپم چیست؟